به گزارش پایگاه خبری نشان :

از عمده ترین مسائلی که درخواست کنندگان ویزای تحصیلی کانادا با آن مواجه می شوند، این است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر هزینه باید بپردازند؟

بی تردید اقدام به اخذ هر یک از ویزاهای کانادا و گذراندن تمام مراحل مهاجرتی با پرداخت میزان هزینه ای مشخص و در دست داشتن سرمایه ای کافی امکان پذیر می شود. هر یک از متقاضیانی که به قصد مهاجرت، درخواست اخذ ویزای کانادا را دارند، می بایست با داشتن معیارهایی، نظر مثبت ماموران مهاجرتی را بسوی خود جلب کنند. یکی از این شرایط و معیارهای لازم برای اخذ ویزا، ارائه فیش پرداختی تمامی هزینه های تعیین شده می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست. درخواست کنندگانی از صلاحیت مهاجرت تحصیلی به کانادا برخوردار می شوند که با ارائه همه مدارک و شرایط، بتوانند با اثبات توانایی مالی خود، تمامی هزینه های مورد تایید از سوی دولت کانادا را پرداخت نمایند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تا حدودی همه روش های مهاجرت به کانادا دارای شرایط یکسانی می باشد؛ با این تفاوت که در هر روش، اهمیت برخی از این شرایط دو چندان می شود. بطور کل، توجه به فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، دانش در زبان انگلیسی و یا فرانسوی، میزان دارایی، سوابق کاری و... از شرایط عمومی مهاجرت به کانادا شناخته می شود که وجود آن برای هر یک از درخواست کنندگان الزامی است.

با واجد شرایط بودن متقاضیان، ثبت درخواست مهاجرت به کانادا برای آنها امکان پذیر می شود. در این شرایط است که آنها می بایست با ارائه مدارکی به سفارت کانادا، اخذ ویزای کانادا و اقامت در این کشور را درخواست نماید. اهمیت تهیه و ارسال مدارک مهاجرت به کانادا به قدری است که وجود هر گونه نقص در آن، مانع از پذیرش و ریجکتی درخواست متقاضیان می شود. این مدارک که شامل مدارک شناسایی، پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی، مدارک مالی، مدارک انگشت نگاری و... می باشد در هنگام طی کردن روند مهاجرتی مورد بررسی دولت کانادا قرار می گیرد.

طی کردن تمامی پروسه های مربوط به مهاجرت کانادا با پرداخت میزان مبلغی مشخص توسط متقاضیان ممکن می شود. این میزان مبلغ که برابر هزینه دولتی کانادا (1000 دلار)، هزینه بیومتریک (85 دلار)، هزینه مخارج زندگی در کانادا (2000 تا 4000 دلار در ماه) و... می باشد باید به همراه دیگر مدارک بصورت فیش پرداختی و یا اسناد بانکی جهت برخورداری از تمکن مالی ارسال شود.

 

شرایط مهاجرت به کانادا

 

شرایط دریافت ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا نیز تا حدودی همانند شرایط مهاجرت به این کشور می باشد. با این تفاوت که هرگونه اهمال و کوتاهی در ارائه دروغین این مدارک می تواند پرونده مهاجرتی افراد را با شکست روبه رو نماید. در زیر لیستی از تمامی شرایطی که برای دریافت ویزای کانادا مورد نیاز است را عنوان کرده ایم. با دقت به تمامی موارد ذکر شده توجه نمایید.

  • ارائه گذرنامه معتبر به همراه سایر مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس پاسپورتی و...)
  • داشتن مدارک تحصیلی معتبر به همراه تمامی ریز نمرات، گواهی سوابق تحصیلی و...
  • برخورداری از مدارک شغلی (فیش حقوق، بیمه، سابقه کار) جهت نمایش میزان مهارت و تجربه کاری
  • ارائه مدارک زبان فرانسوی یا انگلیسی برای نشان دادن میزان مهارت در برقراری ارتباط و... (حداقل نمره قبولی در آزمون های زبان بسته به نوع ویزای کانادا متفاوت می باشد.)
  • ارائه اسناد بانکی برای اثبات برخورداری از دارایی کافی جهت تامین مخارج زندگی
  • گواهی و اسناد پزشکی برای اثبات سلامت جسمی و روحی
  • ارائه گزارشی از اهداف و برنامه مهاجرتی
  • دعوتنامه معتبر در صورت نیاز
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • مدارک مربوط به انگشت نگاری به همراه رسید پرداختی تمام هزینه های مهاجرتی

همانطور که پیشتر نیز گفته شد تمامی این موارد، شرایط کلی اخذ ویزای کانادا را مطرح می کند. هر یک از متقاضیان می بایست با انتخاب نوع ویزای مورد نظر، شرایط خود را با فاکتورهای مشخص شده مورد تطابق قرار دهند.

 

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

تقاضای بسیار از سوی دانشجویان بین المللی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا، اخذ ویزای تحصیلی را کمی با مشکل روبه رو کرده است. به حدی که این موضوع باعث شده تا اداره مهاجرت کانادا سخگیرانه تر به پذیرش افراد اقدام نماید.

اگرچه اخذ ویزای تحصیلی کانادا به دو طریق ویزای دانش آموزی و  ویزای دانشجویی کانادا امکان تحصیل در این کشور را برای درخواست کنندگان ایجاد می کند؛ اما از این بین، تنها کسانی که از تمامی شرایط لازم برای تحصیل در کانادا برخوردارند، مشمول دریافت ویزای تحصیلی می شوند.

در هنگام ثبت درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان برای اثبات صلاحیت خود موظفند تا از شرایطی همچون تحصیلات، مدرک زبان، دعتونامه تحصیلی از سوی مراکز آموزشی کانادا، گذرنامه معتبر، گواهی سلامت و عدم سوابق کیفری، تمکن مالی و.... برخوردار باشند.

ارائه اسنادی مبتنی بر داشتن توانایی مالی مطلوب برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا بعنوان مهمترین فاکتور اخذ ویزای تحصیلی کانادا شناخته می شود که برای هر شخص چیزی در حدود 10 هزار دلار کانادا می باشد.

همچنین هر یک از درخواست کنندگان اخذ ویزای تحصیلی کانادا با توجه به نوع مقطع آموزشی ملزم هستند تا مبلغی را تحت عنوان هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا در زمان روند پروسه مهاجرتی خود به سفارت بپردازند. پرداخت این هزینه که در دو مرحله صورت می گیرد برای هر متقاضی پس از تعیین مقطع تحصیلی و نوع ویزای تحصیلی مشخص می گردد. بر این اساس، عموما دانش آموزان محصل در مدارس کانادایی نیازمند پرداخت سالیانه 16 الی 45 هزار دلار کانادا می باشند. دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز باید 17 الی 30 هزار دلار کانادا را در سال پرداخت نمایند.

ضمنا جدای از همه این هزینه ها، مبلغ 150 دلار نیز باید در هنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا پرداخت شود.