به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از اصلی ترین دغدغه تولیدکنندگان قارچ خوراکی بسته بندی صحیح و اصولی جهت عرضه محصولات به بازار فروش است. قارچ های خوراکی همچون قارچ دکمه ای، قارچ صدفی، قارچ انوکی، قارچ شیتاکه و ... بعد از برداشت، جهت حفظ کیفیت، طراوات و تازگی میبایستی در سریع ترین زمان ممکن بسته بندی شوند. بسته بندی نامناسب یا دیرهنگام باعث افت کیفیت قارچ شده و در نتیجه قیمت آن نیز پایین خواهد آمد. در این مقاله قصد داریم تا یک دستگاه بسته بندی ارزان قیمت و کاربردی مناسب قارچ تحت عنوان دستگاه سلفون کش برای تولیدکنندگان قارچ معرفی کنیم.

دستگاه سلفون کش چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه سلفون کش یک دستگاه مستطیلی شکلی که برای فرآیند بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. این رومیزی حرارتی بوده و جهت کشیدن بهتر، سریعتر و راحتتر فیلم سلفون بر روی ظروف بکار می رود. از اسامی دیگر آن می توان به دستگاه سلفونکش، سلفون پیچ، سلفون زن، استرچ کش و ... نیز است. این دستگاه در انواع مدل های چوبی و نیمه استیل و استیل به بازار عرضه می شوند. دستگاه سلفون کش های استیل به دلیل بکارگیری استیل استحکام و کیفیت بسیار بالاتری دارند. این دستگاه المنتی حرارتی بوده و دارای تیغه برش و صفحه پرس است. کاربرد دستگاه سلفون کش بسیار متنوع بوده ولی یکی از کاربردهای اساسی آن، سلفون کشی ظروف حاوی قارچ دکمه ای و صدفی است.

 

 

اهمیت بسته بندی قارچ خوراکی

بسته بندی قارچ اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا قارچ یک ماده غذایی حساس و آسیب پذیر است. بسته بندی صحیح و مناسب قارچ های خوراکی می تواند از آسیب و خرابی آن ها جلوگیری کند و باعث حفظ کیفیت، طول عمر و ارزش غذایی آن شود. بسته بندی قارچ به صورت مناسب می تواند از آلودگی ها، افزایش باکتری ها و قارچ های مضر در آنها جلوگیری کند. همچنین بسته بندی صحیح می تواند از اکسیژن و نور زیاد که می تواند به سرعت خرابی قارچ منجر شود، محافظت کند.

 

انواع بسته بندی قارچ خوراکی

فرآیند بسته بندی قارچ ها باید به گونه ای باشد که هیچ ضربه ای به قارچ وارد نشده و رطوبت آن نیز حفظ شود. بسته بندی قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه و .. می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود، از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بسته بندی قارچ در کیسه‌های پلاستیکی: در این حالت قارچ‌های تازه به صورت فله ای داخل نایلون های بزرگ قرار داده شده و برای فروش در رستوران، غذاخوری ها، بازار میوه و تره بارارسال می‌شوند. از این کیسه‌ها برای حفظ تازگی و طولانی مدت قارچ‌ها استفاده می‌شوند.

۲- بسته بندی در ظروف مخصوص قارچ: در این حالت، ظرف های مخصوص قارچ که معمولا در دو مدل PS و PP تولید می شوند در اوزان 200 گرم، 400 گرم و 1000 گرم قابلیت بسته بندی دارند. این شکل از بسته بندی قابلیت نگهداری بیشتری را داشته و علاوه بر حفظ تازگی، برای حمل و نقل راحت تر نیز مناسب هستند. این نوع بسته بندی برای فروش عمده قارچ‌ها به فروشگاه‌ها و هایپرمارکت ها مناسب است.

 

 

 

مشخصات فنی دستگاه سلفون کش قارچ

  • جنس بدنه از استیل (بدنه استیل بسته به سفارش مشتری می تواند از نوع استیل بگیر یا استیل نگیر)
  • ابعاد دستگاه
  • مجهز به تیغه برش حرارتی
  • دارای صفحه پرس حرارتی
  • دارای فیوز جهت جلوگیری از خطراتی و آسیب های ناشی از نواسات برق
  • ضخامت ورق بین 0.8 تا 1 میلی متر
  • دارای فیکسرپلاستیک نگهدارنده رول سلفون بر روی غلطک های دستگاه
  • قابلیت نصب رول 1000 متری
  • وزن دستگاه حدودا 6 کیلوگرم

 

چرا باید از دستگاه سلفون کش قارچ استفاده کنیم؟

  • عدم نیاز به دانش فنی خاص برای استفاده از دستگاه
  • افزایش سرعت کار و در نتیجه بندی افزایش تیراژ بسته بندی در مدت زمان کمتر
  • مصرف برق پایین
  • استهلاک قطعات پایین
  • عمر و دوام بالا
  • دارای قیمت ارزان
  • دارای وزن کمتر
  • اشغال فضای کمتر

 

 

نحوه کار با دستگاه سلفون کش قارچ

طرز کار با دستگاه سلفون کش بسیار ساده بوده بطوریکه در ابتدا دستگاه را به پریز برق زده، دکمه کاتر و دکمه گرمایش صفحه پرس رو فعال می کنیم. بعد از روشن شدن چراغ ها، چند دقیقه ای صبر کرده تا دستگاه به خوبی گرم شود. یک عدد رول سلفون با عرض 40 سانتیمتر و طول 1000 متری را بر روی دستگاه قرار می دهیم. یک بسته از ظرف قارچ را بر روی صفحه بالایی دستگاه سلفون کش قرار داده و سپس سلفون را به دور ظرف می پیچانیم. در این زمان ظرف را به سمت پایین آورده و با کمک تیغه حرارتی برش سلفون را انجام داده و نهایتا با استفاده صفحه پرس، اطراف سلفون را پرس می کنیم. این فرآیند باید به نحوی انجام شود که سلفون به صورت منظم دور ظرف کشیده شده باشد.

 

مزایای فنی استفاده از دستگاه سلفون کش قارچ

  1. افزایش ماندگاری قارچ از زمان برداشت تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی
  2. جلوگیری از تبخیر و حفظ رطوبت قارچ
  3. جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه و خراش به بافت قارچ
  4. رعایت اصول بهداشتی
  5. جلوگیری از فرآیند اکسیداسیون و کاهش کیفیت قارچ
  6. جا به جایی و حمل آسان

 

 

خرید دستگاه سلفون کش قارچ

با توجه به تنوع بالای دستگاه های سلفون کش قارچ، می توانید از طریق فروشگاه تخصصی مه باران نسبت به دریافت مشاوره رایگان (09190983409-09190983486) در خصوص انتخاب درست یک دستگاه سلفون کش مناسب برای بسته بندی قارچ اقدام کرده و یا از طریق وبسایت رسمی «مه باران» در خصوص نحوه کارکرد و انواع مدل ها به همراه قیمت آن مراجعه فرمایید.