به گزارش پایگاه خبری نشان :

پس از وعده جدید رئیس جمهور مبنی بر کاهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان با آزادسازی دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی، قیمت دلار و سکه هرکدام ۸٫۵ درصد، طلا ۹٫۵ درصد و بورس شش درصد ریزش داشتند.

1212

این کاهش قیمت‌ها درحالیست که از ابتدای سال تاکنون دلار بیش از ۵۰ درصد، طلا بیش از ۶۰ درصد و سکه بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. بازار سهام نیز با بیش از ۱۳۰ درصد بازدهی بیشترین بازدهی امسال را در بین بازارها داشته است. اما در ادامه چه وضعیتی ممکن است برای بازارهای طلا و بورس رخ دهد؟

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: مردم برای خرید طلا صبر کرده‌اند و به دلیل تغییر و تحول سیاسی در آمریکا و همچنین به دلیل تولید انبوه واکسن کرونا ممکن است قیمت اونس جهانی طلا تا محدود و یک هزار و ۷۹۵ دلار کاهش داشته باشد.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلای تهران نیز در پایان هفته قبل گفته بود: قیمت طلا به ثبات رسیده و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا همین رویه را داشته باشد و طلا گران نشود.

در بازار سهام نیز محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه گفته است: هیچ سیگنالی مبنی بر تغییر روند شاخص کل دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد معاملات فردا با فشار عرضه همراه باشد.

عشریه محدوده عددی یک میلیون و ۶۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ را محدوده بازگشت شاخص کل دانست و گفت: از لحاظ تکنیکال امکان بازگشت روند صعودی در این محدوده وجود دارد و اگر روند صعودی شروع شود انتظار می‌رود شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رشد کند.

همچنین ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پایان روند نزولی گفت: با توجه به وضعیت گزارش‌های ۹ ماهه‌ای که به زودی منتشر می‌شود و چراغ سبزی که «کچاد» روشن کرد انتظار داریم بازار در روزهای پایانی دی ماه آخرین روند منفی‌ را پشت سر بگذارد و از اوایل بهمن تا اسفند ماه بازدهی ۲۵ درصدی را نصیب سهامداران کند.