به گزارش پایگاه خبری نشان :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو تلویزیونی با برنامه "یک روز تازه" با اشاره به ناایمن بودن وسایل گرمایشی اظهار کرد: همه ساله در این ایام (فصل پاییز و زمستان)، مردم به دلیل نصب وسایل گرمایشی با مخاطرات ناشی از گاز کربن (قاتل خاموش) مواجه می‌شوند، لذا دغدغه ما در روزهای کرونایی در سازمان آتش نشانی مضاعف شده است، چراکه همه توجه شهروندان به بیماری کرونا معطوف شده و متأسفانه از این موضوع غفلت شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: مخاطرات گاز کربن و راه‌اندازی وسایل گرماشی از دو بعد قابل بررسی است، علائم مسمومیت با گاز کربن مشابه علائم سرماخوردگی و ویروس کرونا است و افراد در ابتدا احساس تنگی نفس و آبریزش بینی می‌کنند.

ملکی تصریح کرد: در مکان‌هایی که وسایل گرمایشی در آنجا وجود دارد، حتما باید مسیر برای ورود هوای تازه به محیط وجود داشته باشد.

نقص دودکش‌های بخاری عامل ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی

وی با بیان اینکه سرعت انتشار گاز گرفتگی بسیار زیاد است، به همین دلیل نباید از بخاری‌های بزرگ استفاده شود، افزود: وقتی یک بخاری روشن است به اندازه ۱۰ نفر انسان بالغ مصرف انرژی دارد؛ ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی به نقص دودکش‌ها مربوط می‌شود، مسیر دودکش‌ها حتما باید باز و کلاهک H در ورودی آن‌ها نصب شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: از شلنگ‌های مخصوص بخاری باید استفاده شود؛ بخاری بدون دودکش برای منازل و محیط‌های بسته توصیه نمی‌شود.

ملکی گفت: شماره تلفن ۶۴۳۲۳۲۳۲ پاسخگوی شهروندان در مورد سوالات مربوط به گازگرفتگی است.