به گزارش پایگاه خبری نشان :

در شهریور ماه به کجا سفر کنیم؟ کم کم داریم به روزهای آخر تعطیلات تابستانی و تعطیلات مدارس نزدیک می‌شویم، اما همچنان دغدغه بسیاری از دوستان این است که در تابستان به کدام شهر ایران سفر کنند که آب و هوای خیلی گرمی نداشته باشد. انتخاب بهترین مکان برای سفر در شهریورماه که آخرین ماه از فصل تابستان است دغدغه افرادی است که می‌خواهند تابستان خود را در یک منطقه خنک و زیبا سپری کنند اما نمی‌دانند بهترین شهرهای برای سفر در تابستان کدام شهرهای ایران می‌باشند؟!

1- شهر فیروز کوه

یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای سفر در شهریور ماه می‌خواهیم به شما پیشنهاد دهیم فیروزکوه است که فاصله نزدیکی تا تهران دارد. این منطقه کوهستانی در اکثر مواقع سال آب و هوایی خنک دارد و از همین رو مقصد فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که نمی‌خواهند زیاد از تهران دور شوند. فیروز کوه دارای طبیعت زیبا و جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی است که بازدید از آنها برای تمام سنین جذابیت دارد.

فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده است که برای رفتن به آنجا تقریبا باید 2 ساعت رانندگی کنید. در این منطقه کوهستانی می‌توانید سری به روستای زیبای زرین دست که در 120 کیلومتری تهران و 40 کیلومتری فیروزکوه واقع شده است بزنید. منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا پر از باغ‌های آلبالو، گیلاس، سیب و چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب که بهترین گزینه برای رفع خستگی و دوری از زندگی پر از دغدغه شهری است.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری فیروزکوه که حتما پیشنهاد می‌کنیم در سفر تابستانی خود به آنجا بروید “تنگه واشی” است. طبیعتی بسیار زیبا با کوه‌های بلند و تنگه‌های پر از آب. تماشای رودخانه خروشانی که در این منطقه وجود دارد حس آرامش مثال نزدنی را به شما القا خواهد کرد.

«تنگه واشی» که در ۲۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده و منظره‌ای وصف‌ناپذیر دارد. طبیعتی زیبا با کوه‌های بلند و تنگه‌ای پر آب که روحتان را تازه می‌کند و تماشای آبشار و رودخانه خروشان این منطقه آرامشی بی‌مثال به شما می‌بخشد. از دیگر جاذبه‌های فیروزکوه می‌توان به قلعه‌های قدیمی، کاروانسراها، امام زاده‌ها و گورستان کهن آن اشاره کرد.

به طور کلی باید درباره شرایط آب و هوایی فیروزکوه در تابستان و شهریور ماه بگوییم که هیچ روزی دما به 40 درجه سیلسیوس هم نرسیده و حداکثر مطلق به ثبت رسیده از39 درجه فراتر نرفته است. در حقیقت فیروزکوه تابستان‌های گرمی دارد مخصوصا در ماه تیر که میانگین دمای روزها در این ماه از25 تا29 درجه سلسیوس متغیراست و دمای شبها نیز از7 تا13 درجه در این ماه نوسان می یابد. اما، با تمام این صحبت‌ها شبهای تابستان در فیروزکوه بسیار خنک و مطبوع می‌باشد و تا حدودی رو به سردی می‌رود.

بنابراین، شهریور ماه که آخرین ماه از فصل تابستان است و رو به پاییز می‌رود کم کم موج سرما شروع خواهد شد و روزهای نسبتا خنکی بر شهر فیروزکوه حاکمیت خواهند کرد.

 

جاهای دیدنی و تفریحی فیروزکوه

فیروزکوه به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه البرز و ۱۹۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، جزو سردترین شهرهای کشور است. در حقیقت زمستان و پاییز بسیار سرد و سختی دارد و در عوض تابستانی بسیار معتدل. به همین خاطر است که فیروزکوه از جمله بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه به شمار می‌آید.

اگر برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از جاهای دیدنی آن داشته باشید سفر به فیروزکوه در تابستان مخصوصا شهریور ماه خالی از لطف نیست. از جمله زیباترین و بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    روستای لزور

    دریاچه سد لزور

    غار رودافشان

    تنگه میشینه مرگ

    آرام‌گاه امامزادگان معصوم، سلیمان و بی بی (ع)

    قلعه لاجورد

تعطیلات

2- استان گیلان

گیلان

استان گیلان یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر در شهریور ماه است مخصوصا منطقه ییلاقی دیلمان که از بکرترین و خوش آب و هواترین مناطق توریستی و گردشگری در استان گیلان است. در حقیقت، منطقه دیلمان بهشت کسانی است که دوست دارند سفرهای تابستانی داشته باشند و همزمان شاهد برف هم باشند. با سفر به ییلاق دیلمان در استان گیلان می‌توانید از طبیعیت زیبا، رودخانه، آبشار، جنگل و دشت هم دیدن کنید.

 

بعد از ییلاق دیلمان، اگر به دنبال گزینه دیگری برای سفر در شهریور ماه هستید، ماسوله استان گیلان هم یک انتخاب بسیار فوق‌العاده خواهد بود. ماسوله یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصدی است که می‌توانید برای تابستان مخصوصا شهریور ماه به آنجا بروید. شهری سبز با خانه‌های پلکانی و دیدنی که در ارتفاعات ۱۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و پیشینه آن به دوره زندیه باز می‌گردد.

آب-و-هوای-ماسوله

ماسوله در اکثر مواقع سال خنک و حتی سرد است. این شهر شمالی ایران با آب و هوای کوهستانی با چشمه‌های زنده، تابستان ملایم و خنک، پاییز با هفت رنگ رنگین‌کمان، و زمستان سرد و برفی مشهور است. ماسوله از جمله شهرهای شمال ایران است که یک ماه کامل را در یخبدان و سرمای شدید به سر می‌برد.

بیشتر روزهای این روستای زیبا هوا ابری و مه آلود است که باعث می‌شود زیبایی آن بیشتر و بیشتر به چشم آید. رطوبت نسبتاً بالا در ماسوله به خاطر برف و باران احساس می‌شود، اما این رطوبت تنها به خاطر خنکی هوا آزاردهنده نیست، بلکه بسیار خوشایند است.

 

جاهای دیدنی و تفریحی گیلان

رفتن به استان گیلان و شهرستان ماسوله بدون بازدید از جاهای دیدنی این شهر چندان لطفی نخواهد داشت. در سفر تابستانی خود به شهرستان ماسوله بهترین زمان برای بازدید از دیگر جاذبه‌های دیدنی آنجا همچون موارد زیر می‌باشد.

    آبشار کوشم

    رودخانه ماسوله رودخان

    آبشار خرم بو

    آبشار توریشوم

    موزه مردم شناسی ماسوله

    ییلاقات و پارک جنگلی ماسوله

3- استان اردبیل

اردبیل

از گردنه زیبای جیران در استان گیلان که عبور کنید به استان اردبیل با چشمه های مشهور و شفا بخش آبگرم خواهید رسید. شهری با آب و هوای خنک و مطبوع که در اوج تابستان به یکی از بهترین مقاصد برای گردش و استراحت تبدیل شده است. با سفر به استان اردبیل می‌توانید به شهرهای اطراف آن همچون مشکین شهر، سرعین و خلخال هم سفری چند روزه داشته باشید.

استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان است که هر کدام جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این میان شهرستان سرعین بیشترین تعداد گردشگر سفر تابستانی را به خاطر چشمه‌های آب گرم مشهورش به خود اختصاص داده است.

هوای اردبیل هم در بیشتر ماه‌های سال سرد است. بنابراین، اگر می‌خواهید ار تماشای زیبایی‌های شهر اردبیل لذت بیشتری ببرید بهترین زمان برای سفر به آنجا شهریور ماه است.

آب-و-هوای-اردبیل

استان اردبیل به خاطر قرار گرفتن در دامنه کوه سبلان با بلندی 1350 متر و با فاصله کم از بندر آستارا دارای چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است.

شهر اردبیل یکی از مناطق سردسیر ایران است که در 5 تا 8 ماه سال آب و هوای سردی دارد. بارندگی در تمام فصول سال در اردبیل زیاد است اما شدت بارش در بهار و پاییز بیشتر خواهد شد. این شهرستان دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است. متوسط درجه حرارت آن در حدود هفت درجه سانتی‌گراد است.

جاهای دیدنی و تفریحی اردبیل

از دیگر جاهای دیدنی اردبیل که می‌توانید در فصل تابستان از دیدن آنها لذت ببرید مناطق زیر می‌باشند.

    بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

    دریاچه شورابیل

    پیست اسکی آلوراس

    جنگل فندقلو

    چشمه آب گرم شابیل

    پل معلق

    دشت مغان

    جنگل مشه

     تالاب قره گل

    غار یخگان

4 - شهر خوانسار

خوانسار

یکی دیگر از شهرهای خنک برای مسافرت در تابستان و شهریور ماه، شهری کوچک با آب و هوای خنک و معتدل از توابع استان اصفهان است.

شهر خوانسار بیشتر به خاطر کندوهای عسل فراوان و عسل بی‌نظیر و نیز لاله‌های واژگونش شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این شهر کوچک و زیبا با درختان بی‌شمار و طبیعت بکرش، کوچه باغ‌های دل‌انگیز و بی‌نظیری که دارد برای سفرهای تابستانی یک گزینه فوق‌العاده به شمار می‌آید.

5 تا از خفن ترین شهربازی های کشور رو برات آوردم با عکس و آدرس

این شهر خوش آب و هوا در قسمت شمال غربی استان اصفهان و در همسایگی استان لرستان و استان مرکزی واقع شده‌ است. فاصله خوانسار تا تهران در حدود ۳۸۰ کیلومتر است و برای رفتن به آنجا حدودا ۴:۳۰ در راه خواهید بود.تعطیلات

آب-و-هوای-خوانسار

وجود چشمه‌های فراوان، درخت‌ها و باغ‌های متعدد در خوانسار باعث شده تا این شهر آب و هوای مطبوع و دل‌انگیزی داشته باشد. برای سفر به شهر خوانسار هر زمانی که بخواهید می‌توانید بروید اما به خاطر پوشش گیاهی گسترده و وجود درختان متعدد، بهترین زمان برای سفر به خوانسار فصل بهار و اردیبهشت ماه  و شهریور ماه در تابستان است که تمام درختان سبز هستند.

جاهای دیدنی و تفریحی خوانسار

شهر خوانسار با وجود چشمه‌های مختلف در دل طبیعت زیبا و خیره کننده‌ای که دارد، دارای جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی است. همچنین به خاطر شرایط آب و هوایی مساعدی که این منطقه دارد باعث شده تا در طول سفر خود به خوانسار از دیدن جاذبه‌های دیدنی این شهر لذت برده و اصلا احساس خستگی نکنید.

    سد باغ کل

    گلستان کوه

    دشت لاله‌ های واژگون گلستان کوه

    باغ شهر

    غار هیکل

    روستای دره بید

    پارک ملی سرچشمه

    چشمه مرزن گشت

    مقبره حلیمه و نرگس یا بقعه دختران بکر

    تپه آریایی ها خوانسار