به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

وقتی ما بازی می‌کنیم، بدن ما موادی به نام "اندورفین" ترشح می‌کند. این مواد باعث می‌شوند که احساس خوشحالی کنیم. اما از آنجایی که ممکن است بازی کردن زمان قابل توجهی از روز را بگیرد فقط احساس خوشحالی کافی نیست بخصوص برای کودکان انتخاب ابزار بازی مناسب در کنار حس شادی به رشد عاطفی و سلامت ذهنی آن‌ها کمک زیادی کند.

در عصر تکنولوژی، سلامت روان کودکان بسیار مهم است. تکنولوژی ابزارهای جدیدی برای رشد و رفاه ذهنی نسل جوان ارائه داده است. برای مثال خرید انواع گوشی و تبلت برای کودکان رایج شده است زیرا این روزها نه تنها گوشی و تبلت یک ابزار بازی جدید برای کودکان هستند بلکه برای آموزش در مدارس نیز استفاده می‌شوند و مثل کتاب های درسی یکی از تجهیزات یادگیری مدرسه حساب می‌شوند.

خوشبختانه برندهای مختلف و خوش قیمت تبلت سامسونگ شیائومی و تبلت های باکیفیت ولی گران اپل در بازار وجود دارند که با توجه به سلیقه نیاز و بودجه خود میتوانید انتخاب کنید. در نهایت بعد از خرید ابزار بازار و سرگرمی قدم مهم بعدی این است که از میان این بازی ها، بازی‌هایی برای سلامت روانی و مغزی یا آموزش کودکان ساخته شده است. بیایید به یک سفر جذاب در دنیای این بازی‌ها برویم و با بهترین بازی های آموزشی برای کودکان آشنا شویم.

بازی با کنجد نفس بکش، فکر کن، انجام بده

این برنامه جالب دوزبانه (انگلیسی و اسپانیایی) به فرزندتان کمک می‌کند تا استراتژی "نفس بکش، فکر کن، انجام بده" را برای حل مسائل یادبگیرد. در این برنامه از شخصیت‌ معروف Sesame Street استفاده شده که به کودکتان با 5 موقعیت مختلف نشان دهد که چطور میتواند احساسات منفی را مدیریت کند.

این برنامه از یه قالب تعاملی استفاده می‌کند که مطمئن شود کودک به تنفس عمیق و حل مسائل علاقه پیدا کند. به واسطه این برنامه، حالا یادگیری این مهارت‌های مهم به یک بازی سرگرم‌کننده تبدیل شده و برای بچه‌ها جذاب است.

اگر شما والدین و مراقبان کودکان خردسال (سنین 2 تا 5 سال) هستید، این برنامه رایگان بهترین انتخاب برای شماست. بیاید به کمک این برنامه، کودکان خود رو در یادگیری این مهارت‌های مهم و سلامت روانی کمک کنیم.

بازی eQuoo

eQuoo یک بازی ویژه‌ی سلامت روانی است که برای دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش طراحی شده است. تیم سازنده این بازی از روانشناسان، متخصصان سلامت روانی، و افراد خلاق تشکیل شده که همگی به بهبود سلامت روانی همه‌ی دانش‌آموزان علاقه دارند.

eQuoo یک ترکیب جذاب از عناصر روانشناسی و ماجراجویی دارد و به عنوان یک بازی یونیک برای بهبود سلامت مغزی و روانی شناخته می‌شود. این بازی نه تنها به تقویت هوش عاطفی کمک می‌کند بلکه مهارت‌های مهم روانشناختی را به کودکان آموزش می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط موثر و حفظ سلامت روانی خودشان را بیاموزند. این بازی برای کودکانی که بالای 12 سال دارند بسیار مناسب است.

Balloon Pop

Ballon pop یک بازی عالی برای بچه‌ها است که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و همچینی حروف، اعداد، رنگ‌ها و اشکال را به کودکان بیاموزد. این بازی آفلاین هم است.

این بازی دارای 5 حالت مختلف است:

1. حالت عادی: که صرفاً برای سرگرمی است.

2. حالت A تا Z: بالون‌هایی که حروف الفبا را یاد میدهند.

3. حالت 1 تا 20: بالون‌هایی با اعداد از 1 تا 20.

4. حالت رنگ‌ها: بالون‌ها با رنگ‌های مختلف برای آموزش رنگ ها.

5. حالت اشکال: که به کودکان اشکال هندسی اولیه رو یاد میدهد.

این بازی در 9 زبان مختلف قابل ارائه شده و تبلیغات آزار دهنده ندارد. همه این حالت‌ها مناسب برای کودکان خردسال است. البته تنظیمات بازی کمک میکند تا بازی را برای بچه ها آسان یا سخت کنید.

Painted Chicken

این اپلیکیشن با انواع آهنگ‌ها، داستان‌ها، و بازی‌ها، برای سرگرمی و یادگیری کودکان فوق‌العاده است. در این اپلیکیشن می‌توانید تمام موزیک‌های معروف مرغ نقاشی شده را پیدا کنید، مثل "Pintinho Amarelinho"، "Borboletinha" و "Cão Amigo". همچنین اگر دوست دارید که فرزندتان زبان‌های دیگر هم یاد بگیرد، این اپلیکیشن ۴ زبان مختلف دارد.

math kids

یادگیری ریاضی با بازی های شمارش، جمع‌وتفریق و سایر مهارت‌های می‌تواند جذاب شود. زیرا کودکان می‌توانند هم بازی کنند و هم به شیوه‌ای سرگرم‌کننده مفاهیم ریاضی رو یاد بگیرند.

بازی "O math kids" برای کودکان پیش‌دبستانی و مهدکودک و کلاس اول طراحی شده است. این بازی‌ها ساده و تعاملی هستند و کودکان را در مهارت‌های منطقی، ریاضی و شمارش تقویت می‌کنند.

همچنین، "بچه‌های ریاضی" ویژگی‌هایی دارد که والدین می‌توانند کنترل و نظارت بر پیشرفت فرزندشان داشته باشند. می‌توانید سطوح بازی را تنظیم کنید، گزارش‌های عملکرد را بررسی کنید و سفارشی‌سازی‌های دیگر انجام دهید.

بازی‌های سرگرم‌کننده و آموزشی این اپلیکیشن باعث میشود که کودکان بدون خستگی، مفاهیم ریاضی را یاد بگیرند. بهترین قسمت این است که این اپلیکیشن رایگان بوده، حتی می‌توانید بدون اینترنت با آن بازی کنید.

Spot Them!

آیا دنبال یک بازی رایگان برای بچه‌ها هستید که شخصیت‌های شاد و جالبی دارد و به بچه ها کمک می‌کند توجه خود را افزایش دهند؟ پس حتماً باید این بازی را امتحان کنید!

در این بازی، وظیفه بازیکن این است که شخصیت‌هایی که در مناظر کوچک نقاشی شدن را پیدا کنید. این مثل بازی "Where's Wally" هست، فقط با گرافیک خیلی زیباتر! در بازی به شما نشان داده میشود که چه چیزی را باید پیدا کنید و وقتی پیدا کردید، کافیست رویش ضربه بزنید تا تأیید کنید که پیدایش کردید. حتی می‌توانید این بازی را بدون اینترنت بازی کنید.

Masha and the Bear Pizza & Kitchen

چطوره به تیم ماشا و اورسو در مهمانی افتتاحیه پیتزا فروشی خودتان بپیوندید؟ این بازی رایگان برای بچه‌ها به آنها این فرصت رو می‌دهد که بهترین پیتزاها را درست کنند و به دوستان خود تحویل بدهند! 16 دستور پخت پیتزا و 35 ماده مختلف وجود دارد که کودکان میتوانند از بینشان انتخاب کنند و ترکیب‌های خوشمزه‌ای درست کنند. این بازی پیتزاهای مارگاریتا، پپرونی، مکزیکی و حتی توت فرنگی هم دارد!

وقتی پیتزاها آماده شد، نوبت به تحویلشان به مهمانان می‌رسد. اما نگران نشوید، ماشا و خرس همیشه آماده‌ان و می‌توانند هر مانعی را پشت سر بگذارند. این بازی بدون نیاز به اینترنت بوده و تبلیغات آزاردهنده ندارد، ولی توجه کنید که گزینه‌های خرید درون‌برنامه‌ای زیادی وجود دارد، پس اگه می‌خواهید بچه‌ها آفلاین و با امنیت بازی کنن، از این گزینه استفاده کنید.

Parking Jam 3D

در این بازی کارتونی به نام Parking Jam 3D، هدف این است که ماشین‌ها را از یک پارکینگ پر از ماشین‌ها بیرون ببرید. اما باید خیلی مواظب باشید که با هیچ ماشینی تصادف نکنید.

این بازی واقعاً جذاب است، چون با گرافیک‌های زیبا و مراحل مختلفی که رفته رفته سخت‌تر میشوند، توانسته به یک بازی اعتیادآور تبدیل شود و میتواند به کودکتان مهارت پارک کردن یاد بدهد.علاوه بر این باعث میشود کودک فکر کند و استراتژی مناسبی برای خروج همه ماشین ها بدون تصادف پیدا کند.

یه نکته مهم: توصیه میشه که این بازی رو بدون نیاز به اینترنت بازی کنید تا از تبلیغات مزاحم جلوگیری کنید.

My Talking Tom 2

احتمالا بازی "مای تاکینگ تام 2" رو بشناسید. این بازی یک تاماگوچی مدرن است که دنیای کودکتان را شاد و شگفت‌آور می‌کند! با این گربه مجازی، کودکتان می‌تواند به راحتی تعامل چیزهای مفید دیگری یاد بگیرد. مثلاً می‌تواند به تام کمک کنه تا مهارت‌های جدید یاد بگیرد، غذاهای جدید را امتحان کند، از تام مراقبت کند و حتی در دستشویی رفتن به تام کمک کند!

همچنین My Talking Tom 2 بازی‌ها و پازل‌های خیلی سرگرم‌کننده دارد. کودک می‌تواند علاوه بر مراقبت از این گربه مجازی، دنیای‌های جدید را کشف کند، لباس‌ها های جدید برای تام بخرد، مبلمان‌های مختلف را در خانه بچیند و ....

و از همه مهم‌تر، این بازی بدون نیاز به اینترنت اجرا میشه و تبلیغات ناخوشایندی ندارد.